Subject: Kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu
From: "Andrus Varki" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Wed, 1 Oct 2025 17:09:12 +0300

Teie:      12.09.2025 nr 1.2-3/2364-1

Meie:    01.10.2025 nr JUR-3/4861-2

Tere

Ravimiametil on tähelepanekud kõrgharidusseaduse muutmise eelnõule seoses
ravimiseaduses kavandatava muudatusega ja ettepanek muudatuse sõnastuse
osas.

Ravimiameti hinnangul ei ole proviisorõppe ainepunktide mahu välja toomine
ravimiseaduses asjakohane, kuna ravimiseadus ei reguleeri proviisori kutse
saamiseks õppe mahtu vaid nõudeid isikutele, kes võivad ravimiseaduse
kohaselt ravimite käitlemisega tegeleda (MSÜS § 6 lg 3 isikulised nõuded).
Samuti võib ainepunktide eraldi välja toomine ravimiseaduses tekitada
segadust ja saada takistuseks proviisori kutsekvalifikatsiooni
tunnustamisele ja enne muudatuste jõustumist proviisorõppe läbinud
isikutele tulevikus. Seega teeme ettepaneku korrastada proviisori mõistet
RavS § 11 lõikes 1 selliselt, et proviisor ravimiseaduse tähenduses on
tervishoiuteenuste korraldamise seaduse § 264 lõike 2 alusel loodud
tervishoiukorralduse infosüsteemis registreeritud proviisori
kutsekvalifikatsiooni omandanud isik.

Ravimiseaduse kohaselt peab proviisori kutsealal tegutsemiseks olema isik
registreeritud tervishoiuteenuste korraldamise seaduse § 264 lõike 2
alusel loodud tervishoiukorralduse infosüsteemis (tervishoiutöötajate
register). Tervishoiu töötajate registrisse kantakse ka isikud, kes on
läbinud ravimiseaduse § 55 lõige 2 punkti 2 ja lõike 3 kohaselt proviisori
kutsekvalifikatsiooni tunnustamise. Sellisel juhul on tagatud ka enne
muudatuste jõustumist tervishoiuteenuste korraldamise seaduse § 264 lõike
2 alusel loodud tervishoiutöötajate registris registreeritud
proviisoritele kooskõlas majandustegevuse seadustiku üldosa seaduse § 6
lõike 3  ja ravimiseaduse mõistes vastavus ravimite käitlemises
osalemiseks ka tulevikus.

§ 2. Ravimiseaduse muutmine

Ravimiseaduse § 11 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

„(1) Proviisor käesoleva seaduse tähenduses on tervishoiuteenuste
korraldamise seaduse § 264 lõike 2 alusel loodud tervishoiukorralduse
infosüsteemis registreeritud proviisori kutsekvalifikatsiooni omandanud
isik.

Lugupidamisega

Andrus Varki

Ravimiamet
Õigusosakonna juhataja

+372 737 4140
+372 737 4142
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Nooruse 1
50411 Tartu
www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee/>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.

This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information.  If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have received. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.